Hola Ecuador.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elien - WaarBenJij.nu Hola Ecuador.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elien - WaarBenJij.nu

Hola Ecuador..

Blijf op de hoogte en volg Elien

31 Oktober 2013 | Ecuador, Quito

..Vorige week verhuisd van een stad met 70.000 inwoners naar een stad met 2 miljoen inwoners aan de andere kant van de wereld..
Quito, een stad met verschilende gezichten. Een prachtig oud centrum en een druk en smog-vol nieuw centrum. De rust en het mooie uitzicht op de heuvels en de overvolle bussen downtown...

Op twee uur rijden van Quito ligt National parc Cotopaxi,met de eeuwige sneeuw op de vulkaan Cotopaxi.. Een bezoekje waard! Voordat we vertrokken nog even snel een paar handschoenen van Alpaca wol gescoord op de plaatselijke markt waar ik heel blij mee was=)
Samen met mijn vrienden uit Chicago, Duitsland, Engeland en Australie in een busje gepropt en vamos!

Hoewel ik een beetje sceptisch was over de dieren die op het bord bij de ingang stonden hebben we toch de vos, enkele gekleurde mussen en een codor kunnen bewonderen.. =)
Verder was de tocht naar de 5100 meter hoog liggende gletsjer zwaar.. elke tien\vijftien meter even stoppen om naar adem te snakken en je hartritme op normaal pijl te brengen..
Maar de zware tocht wordt beloond met de prachtige gletsjer, de eeuwige sneeuw en het prachtige uitzicht over het park!

Verder natuurlijk druk met het Spaans leren en de stad verkennen...wat beiden een hele klus is. Maar het volgende tripje staat alweer gepland om de druke stad opnieuw even te verlaten,het bezoeken van de Indianenmarkt en de natuur in en om Otavalo dit weekend:)

Groetjes vanuit Ecuador!

• 01 November 2013 - 17:02

Anne Van Der Vlist:

Hey Elien,

Wow wat een mooie ver-gezichten op de foto's!
    Lukt de Spaanse studie een beetje??
    Enne...schrijf je de volgende keer ff over de Indianenmarkt- wat is daar allemaal te koop?? (ik ben dol op markten!!)

Veel liefs van Anne en ons allen!!

• 04 November 2013 - 20:00

Mery V/d Vlist:

Hoi tante Elien:)

wat een mooie en leuke foto's!!
    ik hoop dat het goed met u gaat.
    en dat u nog veel mooie dingen mag zien.
    nog veel plezier.

liefs mery!!