weekendje Otavalo & dia de los muertos - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Elien - WaarBenJij.nu weekendje Otavalo & dia de los muertos - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Elien - WaarBenJij.nu

weekendje Otavalo & dia de los muertos

Door: Elien

Blijf op de hoogte en volg Elien

07 November 2013 | Ecuador, Otavalo

Alweer enkele dagen terug in Quito..dus hoogtijd om de ervaringen in Otavalo met jullie te delen =)

Afgelopen weekend de drukte van Quito even verlaten om de cultuurrijke stad Otavalo een bezoekje te brengen..
Al bij het busstation in Quito stonden we in de rij tussen alle kleurrijke indigenas.. de kleine meisjes, die eerder kleine mevrouwtjes zijn.., van een jaar of vier en vijf dansend en spelend in prachtige jurkjes.
Na een busrit door het berglandschap na een uur het zuidelijk halfrond verlaten, op naar het noordelijk halfrond, naar de indigenas in Otavalo!

Wat een prachtige stad & mensen (zie foto's=) ), Het eerste bezoekje was zaterdagmorgen om 7uur aan de 'animalmarkt' wat een belevenis opzich was.. 100 kippen in een kratje, varkens die het uit schreeuwden als ze meegenomen werden door hun nieuwe eigenaar, de koeien en paarden en natuurlijk de cavia's, die in de Ecadoriaanse en Peruaanse keuken een lekkernij zijn.

Daarna vamos naar de kleurrijke 'indianen'markt, waar voor mij (met het grootste deel van mijn garderobe donkerblauw, grijs en zwart bevat) mega veel kleurrijke kleding te zien was.
Helaas moet ik alles wat ik nu koop nog een paar maanden van hot naar her mee zeulen.. dus heb ik heel bescheiden alleen en sjaal gekocht.. in tegenstellig tot mijn duitse vriendin (die over anderhalve week naar huis gaat) die kleurrijke sjaals, tassen en een mooie sprei kocht.

Ook was het die dag, 2 november, een 'feestdag' in Ecuador, Día de los muertos. Op deze dag koopt iedereen bloemen,een krans en (bijna iedereen) eten en gaat naar de begravenplaats om de overledenen te herdenken.. Daar blijft het niet bij, na de graven te hebben schoongemaakt, de bloemen (en soms voedsel) neergelegd zijn, gaat de hele familie 'picknicken' op het graf van hun overledenen... wat aan de ene kant iets moois heeft en aan de andere kant er erg vreemd uitzag.. Na tien minuten ons indringers te voelen op een cultuurfeest de begravenplaats weer verlaten om verder van de omgeving te genieten...
Wat je allemaal kan beleven op slechts 1 dag.. =)

  • 07 November 2013 - 09:04

    Anne Van Der Vlist:

    Wat een andere wereld daar!
    We genieten zo een beetje met je mee!
    Weer mooie foto's.
    Kunnen we een bestelling bij je indienen; net voordat je weer terug naar Nederland gaat??

    Liefs van Anne

  • 07 November 2013 - 09:57

    Corina Verstoep:

    Wat een ervaring, nu al!
    Leuk om zo wat van je te lezen. :)
    Geniet ervan Elien!

    Liefs, Corina

  • 07 November 2013 - 10:39

    Wendela:

    Kleurrijk!

  • 07 November 2013 - 11:29

    Marijke De Wit:

    Ha Elien,

    Wat ontzettend stoer van je wat je nu tot nu al hebt gezien en gedaan. Petje af!
    Fijn dat je zo met anderen op kan trekken!
    Erg leuk om je zo een beetje te kunnen volgen!
    Je krijgt een dikke knuffel van Emmely;).

    Veel succes met het Spaans leren! Geniet van deze prachtige reis!

    Liefs Marijke

  • 07 November 2013 - 16:59

    Jeannet Van Der Vlist:

    Hoi elien,
    Leuk om zo mee te kijken en lezen. Wat een mooie foto's.
    Succes met het spaans leren hoor. Geniet ervan.
    Liefs van ons.

  • 07 November 2013 - 21:38

    Jeroen:

    Hoi Elien,

    Kun je je al een beetje verstaanbaar maken? leuk om zo wat te ondernemen geniet er van. jammer dat je duitse vriendin binnen kort vertrekt. heb je de sjaal nu ook al om? het is daar misschien best koud of valt dat mee. Je zit pressies op de evenaar, lijkt me wel bijzonder,om een snelle zons op- en onder- gang mee te maken, neem ik aan.

    Hee geniet er van en sterkte met alles.

    Jeroen.

  • 09 November 2013 - 16:36

    Mariejan:


    Ha Elien,

    Wat leuk om je te volgen en te lezen dat het je goed gaat.
    Ik zal het verder vertellen aan m'n moeder, die zal het ook wel leuk vinden.

    Ik kijk uit naar je volgende bericht,

    Groeten van Mariejan

  • 10 November 2013 - 17:41

    Geertje:

    Hoi Elien,

    kan ik Hermen de grote koffer meegeven om te laten vullen met heel veel
    gekleurde lappen...
    Je hoeft niet bang te zijn dat ik weer voor jou ga naaien, ik hou
    het allemaal voor mezelf.
    Ik begin nu wel een beetje jaloers te worden...
    Vooral genieten en tot gauw op skype of een mail.

    XXX, Mam

  • 10 November 2013 - 18:42

    Janneke:

    Ik voel workshops met gekleurde lapjes aan komen.....of nee dia avonden met reisverslag ;)

    Of misschien wel een kookcursus zuid-amerikaans eten :)

    Veel plezier daar!

    Groeten uit een koud, nat en winderig provinciedorp
    Janneke


  • 10 November 2013 - 19:59

    Huitje:

    Wat leuk om je op deze manier te volgen.
    Kan ik me nog opgeven voor die workshop ?


    Heel veel plezier en de groeten van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elien

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 7178

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 11 Februari 2014

Ecuador, galapagos, Peru

24 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: