tok tok - plofkip! - Reisverslag uit Bahía de Caráquez, Ecuador van Elien - WaarBenJij.nu tok tok - plofkip! - Reisverslag uit Bahía de Caráquez, Ecuador van Elien - WaarBenJij.nu

tok tok - plofkip!

Blijf op de hoogte en volg Elien

27 November 2013 | Ecuador, Bahía de Caráquez

Cultuurverschillen

..wanneer je in Ecuador de weg vraagt zul je nooit 'geen idee' of 'weet ik niet' horen. Ze sturen je altijd wel een kant op.. les 1, nooit aan één iemand vragen.. dus besloot ik drie mensen te vragen welke richting ik op moest.. en ja hoor.. persoon 1: richting het zuiden, persoon 2: richting het noorden, persoon 3: een beetje naar het westen.. en wat bleek, geloof het of niet ..de juiste richting was naar het oosten!
Daarnaast vroeg ik vorige week, bezweet met mijn vier-maanden-huis op mijn rug hoe ver het nog lopen was naar het hostel... Als antwoord: dat is aan het einde van de straat, een minuut of vijf.. ja, vijf minuten ..met de taxi, als die flink door zou rijden.. bedankt..

Verder verwachten Ecuadorianen voor alles geld, zo vroeg de Nederlandse {ex gouwenaar=) } hostel eigenaar een Ecuadoriaanse vriend om te helpen wat houten planken op een andere plek te leggen. na het klusje, van nog geen tien minuten, hield hij schaamteloos zijn hand op voor een paar dollar..

En dan de politie hier, of ze zitten in een restaurantje te eten of koffie te drinken... of op straat een spelletje te spelen.. en wanneer je langs loopt, nadat ze net als de rest van de bevolking, je blauwe ogen uitgebreid te hebben geobserveerd, fluiten ze nog even hard op hun vingers naar je.. ag, dan zal het hier wel gewoon veilig zijn;)

Owja, en dan het eten.. van een  kipfiletje hebben ze hier nog nooit gehoord...wel van een kip met huid en haar, hier eten ze echt alles, zelfs de botjes. wat een onsmakelijk, knarsend geluid met zich mee brengt aan de tafel naast ons.. maar mijn eetlust is toch al verdwenen nadat ik twee kippenpoten met nagels en al en de kop in mijn voorgerechts-soepje zie drijven... waarna mijn duitse reisgenoot een hart en ingewanden uit zijn soep vist.. Doe mij maar weer een lekker Hollands plofkippetje!

  • 27 November 2013 - 19:05

    Arthur En Alice:


    Hoi Elien,

    Geen aanvraag voor warmte wel voor Alpaca wol, wat een mooie kleuren! Geven Hermen wel een extra tas mee. Wat een avontuur als we dit alles zo lezen. We hebben respect voor je dat dit allemaal zo alleen onderneemt. En je geniet nog ook, nou ja op die kip en politieagenten na dan. Nog 10 dagen en dan samen op avontuur. Nog ff volhouden dus;)

    Hasta pronto y un saludo cordial de Krimpen aan de Lek


  • 27 November 2013 - 22:27

    Naomi Verstoep:

    Hee Elien,
    Leuk van je te lezen!! Kom je terug als vegetarier? :-) Veel plezier nog!
    Groetje!

  • 28 November 2013 - 22:03

    Jeroen:

    Hoi Eline,

    leuk wat van je te lezen, maar je bent lekker op avontuur zeg, je zal wel af vallen met je huis op je rug en de hele stad wordt door gestuurd:-) en wat is er nog wel wat lekkers te eten?

    geniet er van,

    Groetjes Jeroen

  • 29 November 2013 - 02:59

    Elien :

    nee geen vegetarier Naomi! in Nederland weer genieten van vleesch;)
    @Jeroen: hier in Canoa zijn de garnalen erg goed.. maar prijzig.. dus voor af en toe..
    volgende week weer richting Quito.. daar kennen ze wel 'supermarkten' ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elien

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 7170

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 11 Februari 2014

Ecuador, galapagos, Peru

24 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: